český týdeník | založeno 1968 | Vydavatel: Milan  Horák

ČLÁNKY

Pohyboví trenéři maminek

Filip a Tomáš Kuňákovi jsou pohyboví terapeuti, kteří si vybrali vzhledem ke svému věku i pohlaví poměrně překvapivé profesní zaměření, specializují se totiž na cvičení pro ženy, konkrétně maminky.

 

Pod značkou Zdravá maminka radí jednovaječná dvojčata z Prahy svým klientkám, jak konkrétně jim může pomoci cvičení v těhotenství, krátce po porodu i později. Jsou přesvědčeni, že se každá žena ve svém těle může cítit dobře. Bratři Filip a Tomáš Kuňákovi jsou pohyboví terapeuti a experti na zdravé cvičení. Kromě toho, že vystudovali vysokou školu tělesné kultury a sportu, absolvovali více než dvě desítky školení u nejlepších tuzemských fyzioterapeutů a specialistů. V Praze vlastní pohybové studio CORE ACADEMY a pomohli už stovkám žen, zejména matek.

 

 

Sedm let zkušeností 

„Když se nás ptají, jak jsme se k této práci dostali, máme připravené dvě verze. Ta kratší se vejde do dvou vět. Máme úžasnou mámu, která se o nás vždy perfektně starala a tak jsme se rozhodli, že jí její péči vrátíme. Dnes se nestaráme jen o naši maminku, ale i o všechny ostatní maminky,“ říká Filip Kuňák a rovnou přidává delší verzi: „S klienty, především ženami, pracujeme už sedm let. Za tu dobu jich naším studiem prošly stovky. Byly to dámy různých věkových kategorií, povolání, typů postav i úrovní fyzické kondice… Jedno však měly společné: podobné potíže. Trápily je bolesti zad, ochablé pánevní dno, nehezké bříško s diastázou či kýlou.“

Často měly obavy, zda to s přibývajícím věkem nebo dalším dítětem nebude horší. „Na otázku, kdy naposledy se cítily dobře, většinou odpovídaly, že před dětmi,“ tlumočí svou zkušenost bratři. Řada žen se shodla, že netušily, jak zásadní vliv má těhotenství na oblast bříška, beder a pánve.

 

Pomocná ruka maminkám

„Nevěděly o možnostech, kterými lze potížím, souvisejícím s mateřstvím, předcházet, ani jak si pomoci. Nikdo jim totiž neukázal co, jak a kdy mají cvičit,“ říká Tomáš s tím, že ho překvapilo, že dokonce ani ženy po císařském řezu nevěděly, že by měly určitým způsobem rehabilitovat, jinak se jim bříško nikdy nespraví.

Další prý zase netušily, co dělat s diastázou, a lékař je automaticky posílal na operaci. „Není divu, že se tolik maminek dlouhodobě trápí. Starají se o děti, domácnost, často i pracují a ve zbytku času by se rády věnovaly samy sobě, ale neví zkrátka jak,“ konstatuje s empatií správného osobního trenéra.

 

 

Není cvičení jako cvičení

To, o čem bratři Kuňákovi mluví, je i můj případ. Kvůli rizikovému těhotenství jsem skoro rok necvičila, navíc jsem rodila akutním císařským řezem. Přeříznutí kůže, podkoží a fascie mému tělu dost zkomplikovalo provoz. Nejvíc to odnesla záda. Poprvé mi v nich „hrklo“ po příchodu z porodnice a bolest se v dalších měsících, jak syn rostl, stupňovala. Na vině byla vedle nefunkčního břicha špatná manipulace s miminkem a zpočátku i nezvládnutá ergonomie kojení.

Přestože jsem poctivě cvičila známé cviky na břicho a záda, nelepšilo se to. Během šesti měsíců jsem snědla asi padesát prášků proti bolesti a u doktora jsem byla víckrát než za celý život. Několikrát u obvodní lékařky, neuroložky, revmatoložky, fyzioterapeutky… Podstoupila jsem odběry krve, rentgen zad i rukou, dostala pár obstřiků, odchodila dvě série rehabilitací… a pořád jsem na tom byla fyzicky dost bídně. Bolest mi každý den kazila radost z toho, že jsem máma úžasného zdravého chlapečka.

 

Bolest místo radosti

Občas mi tekly slzy, když jsem syna zvedala z postýlky. Každé položení do kočárku bylo peklo. Bolelo mě dotýkat se hrudních obratlů, otáčet hlavou, zvedat ruce do výšky ramen. Bolely mě i tak banální úkony jako zmáčknutí dávkovače s mýdlem nebo natažení kalhot. Praktická lékařka mi řekla, že za to mohou hormony, kojení a únava, protože vyšetření, která jsem podstoupila, na žádný zdravotní problém neukázala.

Neměla tak úplně pravdu. Mohlo za to nefunkční břicho, které se mi podařilo „zprovoznit“ díky on-line terapeutickému a cvičebnímu programu MAMACORE. Cvičení, které pro maminky připravili Filip s Tomášem, si mě našlo samo. Tak dlouho jsem do Googlu zadávala variace spojení „hrozná bolest“, až se mi zobrazila jejich reklama. Zaujala mě 60denní výzva, u které nabízeli pražští trenéři 14denní testovací verzi.

 

Trénink kdekoliv a kdykoliv

S vědomím, že nemám co ztratit (je zde garance vrácení peněz), jsem si vytvořila přístup do cvičebního programu s jednoduchými cviky. Svému tělu jsem každý den věnovala 30 minut. Po třech dnech jsem cítila úlevu, po týdnu ustoupila bolest a po 14 dnech jsem si bez mrknutí oka zaplatila osmitýdenní tréninkový plán na doma. Celé to stálo méně než návštěvy fyzioterapeutů a zaručovalo dlouhodobější výsledek. Přístup do programu přitom není časově omezen, mám ho napořád.

Na cvičení podle programu MAMACORE mě nadchlo několik věcí. Video ke každému cviku si mohu několikrát přehrát a mám tak jistotu, že ho provedu správně. Na každý týden je připravený nový tréninkový plán. První měsíc mi navíc chodily e-maily s doplňkovými informacemi, kde pokaždé zazněla nabídka, ať se nebojím ptát, když mi něco nebude jasné. Tuto nabídku jsem využila. Kromě rychlé odpovědi jsem dostala i video se speciálním uvolňovacím cvikem jen pro mě. Přístup trenérů mě velmi mile překvapil a byl i důvodem pro vznik tohoto článku, který v žádném případě není placenou reklamou, jen dobrou zkušeností, o kterou mám chuť se s vámi podělit. Filip s Tomášem navíc nedávno dotočili novou desetitýdenní výzvu, u níž si bezplatně můžete odcvičit týden a vyzkoušet si, jestli vám tento typ tréninku vyhovuje. Pokud vás zajímá víc, mrkněte se na web.

 

Autorka: Monika Valentová, Foto: archiv MAMACORE

Partneři

Diamant Expo

Milan Horák

Naše rodina

Ostrovní 30
110 00, Praha 1

telefon: +420 224 932 034
fax: +420 224 932 034
email: rodina@rodinaonline.cz

IČO: 15095568
DIČ: CZ480307270

Website Security Test